21 lutego 2018

Mus czekoladowy z owocami



Pyszny, nie za słodki deser. Podbije serce każdego czekoladoholika :) To najprostszy mus na świecie, który wykonacie w 5 minut. Świetnie smakuje z owocami takimi jak maliny i truskawki. Oczywiście możecie wybrać inną czekoladę np. mleczną lub białą ale pamiętajcie o tym żeby musu już nie dosładzać no chyba, że lubicie słodkie 😀

Składniki:
  • 300 ml śmietany 36%
  • 100 g gorzkiej czekolady 
  • 2 łyżki cukru pudru
Mus owocowy:
  • 400 g owoców świeżych lub mrożonych ( ja użyłam mrożonych) np.malin, truskawek
  • 60 g cukru pudru (zależy czy owoce są słodkie czy bardziej kwaskowate)
  • 12 g żelatyny
  • 80 g wody

Mus owocowy:
Żelatynę moczymy w zimnej wodzie. Owoce mieszamy z cukrem pudrem i blendujemy.  Mrożone najpierw trzeba rozmrozić. Namoczoną żelatynę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Następnie łączymy ją z musem. Tak przygotowany mus wlewamy na dno pucharków.
 Przygotowanie:
Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, lekko przestudzić.
Dobrze schłodzoną śmietanę kremówkę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier puder. Dodawać strumieniem lekko przestudzoną czekoladę, w tym samym czasie miksując ją z kremówką.  Gotowy mus czekoladowy rozdzielić pomiędzy pucharki, ozdobić np. owocami, startą gorzką czekoladą , przyprażonymi płatkami migdałów.

Smacznego 😊






10 komentarzy:

  1. Zjadłabym taki mus! Wszystkie składniki mam, więc kto wie... może zrobię go dzisiaj? : )
    Pozdrawiam,
    https://buszujwkuchni.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie! Akurat zastanawiałam się jaki deser zrobić tym razem na przyjazd chłopaka, już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :D Mam nadzieję, że będzie smakował :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie pyszności, w ogóle mam słabość do wszystkiego co czekoladowe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Proponuję wypróbowanie podwójnie czekoladowych naleśników :D https://slodkastrefa.blogspot.com/2018/01/nalesniki-podwojnie-czekoladowe.html?m=1

      Usuń
  4. Robiłam podobny mus, jest pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to smakowicie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń